Právě si prohlížíte Zdraví žen z pohledu fyzioterapie

Zdraví žen z pohledu fyzioterapie

Zdraví žen je pro nás fyzioterapeuty velmi důležitou součástí v terapii. Ženský měsíční cyklus je souborem velmi složitých, rozmanitých a zároveň krásných procesů. Naše orgány a naše pohybová soustava spolu komunikují prostřednictvím vertebro-viscerálních a viscero-vertebrálních vztahů, to znamená, že fyzioterapeut je schopen správnými postupy pozitivně ovlivnit procesy orgánů malé pánve.

Ženské potíže, které mohou být indikované k fyzioterapii:

• bolestivá menstruace
  • bolesti při pohlavaním styku
  • amenorhea
  • funkční sterilita
  • inkontinence
  • obtíže po porodu a další….

V terapii těchto obtíží používáme postupy a techniky z metody dle Ludmily Mojžíšové, mobilizační techniky a techniky měkkých tkání, prvky z vývojové kineziologie, terapii pomocí přístroje Tr-therapy, kinesiotaping a další….

V tomto příspěvku se chceme více věnovat právě metodě dle Ludmily Mojžíšové. Jedná se o komplexní diagnostickou a terapeutickou metodu. Paní Mojžíšová ve své praxi vypozorovala vztahy mezi blokádami žeber a následné řetězení svalových spasmů do vzdálených míst na těle, například do oblasti krční, hrudní, bederní páteře, sakroiliakálního skloubení a svaloviny pánevního dna.

Je primárně určena pro léčbu funkční sterelity u žen, ale díky tomu, jak je komplexní a propracovaná, je také vhodná pro terapii bolestí zad, krční páteře, kyčelních kloubů či bolestí kostrče. Mimo jiné tato metoda může být ženám pomocí od bolestivé menstruace.